اخبار بین المللی, سلول درمانی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 31909
1398/06/24 - 11:30
تشخیص نورون زایی در مغز های پیر

مطالعات اخیر بوسیله محققین شواهدی را دال بر عدم نورون زایی در هیپوکامپ مغز بالغین ارائه داده است. اما پژوهشی جدید بوسیله سورل و همکارانش در دانشگاه ایلینویز شواهدی خلاف این امر ارائه کرده است.

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، در این مطالعه جدید سورل و همکارانش نورون زایی را در هیپوکامپ اهدا کننده های 80 و 90 ساله انسانی نشان دادند. آن ها در این مطالعه ابتدا به ارزیابی نمون های مغزی 18 بیمار 79 تا 99 ساله پرداختند تا حضور سلول های پیش ساز عصبی، نورون بلاست ها و نورون های نابالغ را در مغز آن ها بررسی کنند. ارزیابی های آن ها سطوح مختلفی از نورون زایی و سلول های نامبرده را مغز این افراد شناسایی کرد. این در حالی بود که افزایش سطح نورون زایی با وضعیت شناختی بهتر و سطوح عملکردی بیشتر افراد همراه بود.

این مطالعه جذاب وجود نورون زایی هیپوکامپ را در مغز انسان های پیر تایید کرده است و یک ارتباط احتمالی را بین نورون زایی و وضعیت حافظه ای و شناختی بیماران نشان داده است. به عقیده سورل، ترسیم دینامیک سلول های هیپوکامپی در سراسر زندگی انسان می تواند به ارائه سلول درمانی های آینده برای بیماری های مغزی کمک کند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved